Udział uczniów w projekcie

Dodano: 30.09.2011
A A A
W roku szkolnym 2010/2011 gimnazja w Osobnicy, Warzycach i Szebniach, przystąpiły do projektu „Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych”.


 
W roku szkolnym 2010/2011 gimnazja w Osobnicy, Warzycach i Szebniach, przystąpiły do projektu „Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych”.

Celem głównym projektu jest zwiększenie zainteresowań 600 uczniów z 20 wiejskich szkół gimnazjalnych województwa małopolskiego i podkarpackiego kontynuacją nauki na dalszych etapach kształcenia na kierunkach: technicznych, matematycznych oraz przyrodniczych. Innowacja tego projektu polega na wspieraniu i rozwijaniu zainteresowań uczniów przedmiotami ścisłymi w formie oddziaływań wielostronnych tj.:
  • w szkole, poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem metody projektu z zastosowaniem nowoczesnych technik informatycznych,
  • za pośrednictwem współpracy między szkołą a uczelnią wyższą,
  • z wykorzystaniem programu zajęć na obozie naukowym.
                                       
W I półroczu zostali przeszkoleni nauczyciele, a w drugiej połowie roku odbywały się zajęcia w trzech grupach przedmiotowych: matematyka, fizyka i chemia.



W lipcu grupa 45  uczniów wyjechała na obóz naukowy do Warszawy, gdzie odbywały się zajęcia w Centrum   Nauki Kopernik. Oprócz tego uczniowie zwiedzili wiele ciekawych miejsc Warszawy: Muzeum Powstania Warszawskiego, Zamek Królewski, Park w Wilanowie, Ogród Saski, Plac Defilad, Grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Kultury, Stare Miasto, Barbakan, Muzeum Techniki, Cmentarz na Powązkach, Muzeum Wojska Polskiego, Muzeum Olimpijskie.






Druga połowa uczniów wyjedzie na taki sam obóz na przyszłych wakacjach. W obecnym roku szkolnym zaplanowane są dla uczniów również wyjazdy do Krakowa na Politechnikę Krakowską, gdzie będą odbywać się zajęcia z pracownikami wyższej uczelni. Uczniowie będą mieli okazję zobaczyć jak funkcjonują wyższe uczelnie oraz w przystępny sposób zdobyć dodatkową wiedzę z dziedzin matematyki, fizyki i chemii.

Barbara Jankowska, Jacek Bukowiec

Cookies

Ta strona korzysta z cookies, które instalowane są w Twojej przeglądarce, więcej informacji w Polityce Prywatności