Znaki dwa – klasa gra

Dodano: 25.01.2013
A A A
Gra edukacyjna „ZnajZnak” przekazana w ramach projektu edukacyjnego Instytutu Pamięci Narodowej pt: „Znaki dwa - klasa gra” do Gminnej Biblioteki Publicznej w Jaśle z/s w Szebniach uczy rozpoznawania symboli historycznych.


Gra edukacyjna „ZnajZnak” przekazana w ramach projektu edukacyjnego Instytutu Pamięci Narodowej pt: „Znaki dwa - klasa gra” do Gminnej Biblioteki Publicznej w Jaśle z/s w Szebniach uczy rozpoznawania symboli historycznych. 

Pierwsza „rozgrzewka” z edukacji historycznej odbyła się w dniu 23 stycznia br. w czytelni biblioteki. Gracze uczyli się rozpoznawać symboliczne dla polskiej historii znaki, daty, postacie, miejsca, odznaczenia i przedmioty.



Nawiązując do opisanych na kartach pomocniczych ikon, można rozmawiać o najnowszej historii Polski. Gra składa się z 132 kart. Na każdej znajduje się 12 różnych symboli dotyczących najnowszej historii Polski. Jeżeli weźmiemy dowolne dwie karty i uważnie się im przyjrzymy okaże się, że mają jeden wspólny symbol. 132 karty do gry, 133 karty z opisem oznaczeń i zawsze tylko jeden wspólny znak na dwóch kartach. Wśród symboli znaleźć można charakterystyczne pomniki, zdjęcia czy historyczne graffiti takie jak malowana czarną farbą „Polska Walcząca” czy krasnal Pomarańczowej Alternatywy.

Edukacyjne gry planszowe IPN od lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród czytelników.

Zapraszamy do bibliotek gminy Jasło na spotkania z historią w czwartkowe popołudnia oraz podczas ferii zimowych.

GBP w Jaśle z/s w Szebniach

Cookies

Ta strona korzysta z cookies, które instalowane są w Twojej przeglądarce, więcej informacji w Polityce Prywatności